do ministra aktywów państwowych
w sprawie likwidacji kasy biletowej PKP Intercity w Giżycku
Zgłaszający: Maciej Wróbel, Alicja Łepkowska-Gołaś
Data wpływu: 18-01-2024
Szanowny Panie Ministrze,
decyzją PKP Intercity przekazaną mailowo, z końcem 2023 roku zlikwidowana została kasa biletowa w Giżycku – jedyna na trasie Olsztyn-Białystok.
Giżycka kasa prowadząca sprzedaż biletów na podróże krajowe i zagraniczne, a także świadcząca usługi doradcze i informacyjne dla mieszkańców Mazur i turystów, była ważnym punktem obsługi pasażerskiej. Giżycko to serce Mazur, corocznie odwiedzają je setki tysięcy turystów. Dzięki działalności kasy stacjonarnej pasażerowie, w tym osoby starsze, miały możliwość zakupu biletu i konsultacji przebiegu trasy. To ważne, bo nie wszędzie i nie zawsze nowoczesne technologie powinny zastępować człowieka. Nawet gdy przemawia za tym rachunek ekonomiczny.
Mamy świadomość, że trwająca modernizacja linii kolejowej spowodowała spadek liczby korzystających z usług PKP, a tym samym z kasy. Jednakże, gdy inwestycja zostanie już zrealizowana spodziewamy się znacznego wzrostu osób korzystających zarówno z usług PKP jak i kasy biletowej.
Zgłaszający się do nas mieszkańcy wyrażają wielki sprzeciw wobec zaistniałej sytuacji. Dlatego też domagamy się zmiany podjętej decyzji i przywrócenia działalności kasy biletowej PKP w Giżycku od 1 lutego 2024 roku.
W związku z powyższym zwracam się z pytaniem:
Czy kasa biletowa w Giżycku zostanie uruchomiona od 1 lutego 2024 roku?
Z poważaniem
Maciej Wróbel
Poseł na Sejm RP