11. kadencja, 11. posiedzenie, 3. dzień (15-05-2024)
17. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw (druki nr 342 i 374).
Poseł Witold Tumanowicz:
Pani Marszałek! Wysoka Izbo! Według jakich schematów i w jaki sposób państwo działa w zakresie likwidacji luki edukacyjnej? Mamy w Polsce, jak pan minister Duszczyk wskazał, blisko 300 tys. dzieci w wieku szkolnym. Czy wszystkie te dzieci uczestniczą w polskim systemie edukacyjnym? Przecież doskonale wiecie, że cała masa ukraińskich dzieci żyje w Polsce, ale uczestniczy w nauczaniu zdalnym na Ukrainie. Jaka jest skala tego problemu i czy ministerstwo edukacji w ogóle rozpatruje to jako problem? Skoro te ukraińskie dzieci mieszkają w Polsce, to powinny chodzić do polskich szkół, uczyć się polskich obyczajów i polskiej historii. Powinny zacząć się integrować, byśmy w przyszłości nie mieli problemów społecznych związanych z brakiem asymilacji. Dziękuję. (Oklaski)
Przebieg posiedzenia