10. kadencja, 18. posiedzenie, 1. dzień (25-09-2024)
4. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Infrastruktury o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (druki nr 602 i 623).
Poseł Andrzej Adamczyk:
Dziękuję bardzo.
Pani Marszałek! Panie Ministrze! Wysoka Izbo! Wrócę do wątku, który poruszył w swoim wystąpieniu pan minister Rafał Weber, a dotyczy on odstąpienia od zapisów ustawy przyjętych w ubiegłym roku. Posiłkuję się tutaj, aby być precyzyjnym, zdaniem z uzasadnienia projektu ustawy: Otóż w wyniku przeprowadzenia dodatkowych analiz uznano za zasadne odstąpienie od wprowadzenia dodatkowego ograniczenia nieprzewidzianego przepisami rozporządzenia itd., itd., dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych. Pan minister wie, o co pytam. I dalej w uzasadnieniu czytamy, że uznano, że rejestracja w systemie SENT zagranicznych podmiotów wykonujących przewóz kabotażowy rzeczy byłaby obowiązkiem administracyjnym wykraczającym itd., itd.
Te zmiany zostały przyjęte przy dużej aprobacie (Dzwonek), a wręcz w związku z oczekiwaniami branży. Co takiego się stało, że po roku dokonujecie państwo tak istotnej zmiany? Dlaczego odchodzicie od zapisów, które w prawie państw członków unijnych często występują? W wielu państwach te zapisy są obowiązujące. Dziękuję bardzo. (Oklaski)
Przebieg posiedzenia