10. kadencja, 18. posiedzenie, 2. dzień (26-09-2024)

13. i 14. punkt porządku dziennego:


   13. Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw (druki nr 672 i 672-A).
   14. Pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych ze wsparciem finansowym dla poszkodowanych przez powódź w 2024 roku (druk nr 669).

Poseł Marcin Józefaciuk:

    Szanowny Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Chcę kontynuować wątek edukacyjny. Dyrektorzy doprowadzają stan budynków placówek oświatowych po ich zalaniu do użytku, tak aby nauka w tych budynkach była bezpieczna i higieniczna. Jednakże powódź zniszczyła również materiały dydaktyczne, książki, zabawki dydaktyczne, pomoce szkolne czy sprzęt taki jak laptopy, wizualizery, monitory czy tablice interaktywne. Dlatego dobrym i rozważnym pomysłem jest przekazanie oraz wskazanie klucza, według jakiego zostaną przekazane laptopy szkołom. Te laptopy, które zalegały, pozostały po programie ˝Laptop dla ucznia˝. Laptopy te będą dostępne dla uczniów, a nie przekazane uczniom bezpośrednio, co powinno mieć miejsce od samego początku tego programu.

    W związku z powyższym mam pytania. Czy zaplanowano dodatkowe fundusze na zakup oprogramowania miękkiego do tych laptopów, aby były sprzętem użytkowym i edukacyjnym? Czy zaplanowano dodatkowe fundusze na zakup urządzeń peryferyjnych tak jak: drukarki, w tym 3D, skanery, sprzęt do nauki programowania i tym podobne? Czy zaplanowano fundusze na wsparcie techniczne i odtworzenie sieci w szkołach? Czy zaplanowano dodatkowe fundusze (Dzwonek) na zakup sprzętu dla pracowników pionu administracji i obsługi? Ostatnie pytanie: Czy wszystkie zapisy dotyczące oświaty dotyczą placówek zarówno publicznych, jak i niepublicznych, zarówno przedszkoli, jak i szkół dla dorosłych? Dziękuję. (Oklaski)


Przebieg posiedzenia