10. kadencja, 21. posiedzenie, 2. dzień (07-11-2024)

10. punkt porządku dziennego:

Pytania w sprawach bieżących.

Poseł Wioleta Tomczak:

    Dziękuję, panie ministrze, za te dotychczasowe wyjaśnienia.

    Obecnie widząc, że jest to w fazie pilotażu, wiemy, że możemy jako pacjenci liczyć wyłącznie na kontakt indywidualny, bezpośredni bądź telefoniczny, wtedy gdy chcemy odwołać wizytę choćby z powodów losowych. Ale sam Narodowy Fundusz Zdrowia przyznaje, że są takie sygnały, że po prostu pacjenci nie mogą dodzwonić się do poradni, do placówek medycznych i tę wizytę odwołać. Rzecznik praw pacjenta także apeluje, by pacjenci mieli taką realną możliwość. Stąd system rejestracji jak najbardziej może się do tego przyczynić. Czy jest jakaś możliwość, aby przyspieszyć system wdrażania rejestracji, a także czy już jesteśmy (Dzwonek) na etapie wyłaniania wykonawców bądź czy są zawierane jakieś umowy? Dziękuję bardzo.


Przebieg posiedzenia