10. kadencja, 21. posiedzenie, 3. dzień (08-11-2024)

18. i 19. punkt porządku dziennego:


   18. Sprawozdanie Komisji Finansów Publicznych o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy budżetowej na rok 2024 (druki nr 754 i 787).
   19. Sprawozdanie Komisji Finansów Publicznych o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024 (druki nr 755 i 786).

Poseł Norbert Pietrykowski:

    Droga Pani Marszałek! Państwo Ministrowie! Wysoki Sejmie! Rzeczywiście proszę zapoznać się z liczbami, to jest bardzo słuszny apel. Ekonomia ma to do siebie, że opiera się na liczbach, nie na spostrzeżeniach. To nie są mity, to są fakty. Wspomniane tutaj PKP Cargo miało stratę w 2023 r. 5 mld zł. Bardzo dokładnie zapoznałem się z raportem finansowym PKP Cargo. Cały zarząd spółki od 2023 r. robił jedno - przede wszystkim tracił kontrakty.

    Drodzy Państwo! Jeżeli prowadziliście biznes, to bardzo dobrze, jeżeli nie, to przypomnę: celem każdego biznesu jest zdobyć i utrzymać klientów. Natomiast co robił Zarząd PKP Cargo? Jedyne, co robił, to tracił rynek i tracił kontrakty. 5 mld zł straty za 2023 r. (Dzwonek)

    Mówi się czasami: Po co się robi takie rzeczy? Po to właśnie, żeby obcy kapitał mógł przejmować takie spółki jak PKP Cargo, jak się doprowadza do sytuacji, że jest 5 mld zł straty. (Oklaski)

    (Poseł Zofia Czernow: Tak jest. Dzisiaj się szuka winnych.)


Przebieg posiedzenia