10. kadencja, 22. posiedzenie, 1. dzień (19-11-2024)
8. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Infrastruktury o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym (druki nr 752 i 798).
Poseł Czesław Hoc:
Szanowny Panie Marszałku! Wysoki Sejmie! W obecnym globalnym świecie i w sytuacji stale rozwijającej się spedycji, a nade wszystko nieustająco rosnącej konkurencji kabotaż ogromnie zyskuje na znaczeniu i odgrywa kapitalną rolę w działalności polskich firm transportowych. Przewoźnicy drogowi prowadzący działalność w Polsce będą mogli czasowo korzystać z wynajętego pojazdu, który został zarejestrowany lub dopuszczony do ruchu na terytorium innego państwa Unii Europejskiej.
Pytanie: Czy polska administracja, panie ministrze, tj. główny inspektor transportu drogowego działający wspólnie z komendantem głównym Policji i szefem Krajowej Administracji Skarbowej, jest strategicznie przygotowana i zdeterminowana do skutecznego egzekwowania przepisów dotyczących przewozów kabotażowych, by zdecydowanie przeciwdziałać nieuczciwej konkurencji oraz szarej strefie, tym samym przyczyniając się do wzrostu konkurencyjności polskich przewoźników na międzynarodowym rynku transportowym? (Oklaski)
Przebieg posiedzenia