10. kadencja, 22. posiedzenie, 1. dzień (19-11-2024)
8. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Infrastruktury o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym (druki nr 752 i 798).
Poseł Krzysztof Mulawa:
Panie Marszałku! Panie Ministrze! Wysoka Izbo! Implementacja kolejnego ciepłego ciasteczka, kolejnej dyrektywy unijnej. Próbujemy łatać małymi skrawkami materiału wyrwy, czyli 6% polskiego PKB, jakie wytworzyli nam nieodpowiedzialnymi decyzjami politycy PiS i politycy Platformy, dopuszczając ukraińskich przewoźników 3 lata, 2 lata temu do polskiego rynku. Stworzyło to taką sytuację, że polscy przewoźnicy musieli rywalizować z ukraińskimi przewoźnikami na nierównych warunkach. My próbujemy to łatać tymi małymi skrawkami materiału wyrwy, podczas gdy tsunami dopiero przed nami. To jest pytanie, panie ministrze: Kto dołączy się do Konfederacji, będzie kontestował to, co będzie miało miejsce w 2027 r., czyli ETS, który ma objąć transport? (Dzwonek)
Panie ministrze, dobrze, że implementujemy akurat tę dyrektywę, ale kiedy szanowny pan minister zajmie się zabezpieczeniem polskiego przewoźnika i polskiego interesu narodowego w postaci 6% PKB, kontestując ETS2? (Oklaski)
Przebieg posiedzenia