10. kadencja, 22. posiedzenie, 2. dzień (20-11-2024)
14. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (druki nr 761 i 809).
Poseł Małgorzata Pępek:
Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Mamy XXI w. Informatyzacja idzie do przodu. W tym kontekście wprowadzenie e-doręczeń jak najbardziej stanowi pewnego rodzaju krok milowy w kierunku uproszczenia i unowocześnienia administracji publicznej, co z pewnością spotka się z uznaniem ze strony obywateli oraz przedsiębiorców. Z drugiej jednak strony, jak czytamy w uzasadnieniu do projektu, dotychczas jedynie 30% podmiotów publicznych zadeklarowało gotowość dostosowania, jeśli chodzi o e-doręczenia, dlatego też wprowadzenie okresu przejściowego do 31 grudnia 2025 r. jest działaniem rozsądnym i niezbędnym, które pozwoli na stopniowe wprowadzenie nowych rozwiązań w sposób przemyślany i zorganizowany.
Stąd proszę o odpowiedź na następujące pytania: Czy i jakie działania są planowane, aby wspierać podmioty publiczne w adaptacji do nowych przepisów dotyczących e-doręczeń? (Dzwonek) Czy przewidziane są jakieś dodatkowe mechanizmy wsparcia dla podmiotów, które napotykają trudności przy wdrażaniu e-doręczeń? Dziękuję. (Oklaski)
Przebieg posiedzenia