10. kadencja, 22. posiedzenie, 2. dzień (20-11-2024)
14. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (druki nr 761 i 809).
Poseł Barbara Dolniak:
Szanowny Panie Marszałku! Panie Ministrze! Wysoka Izbo! Nasza rzeczywistość to informatyzacja. Dotyczy ona czasów współczesnych, ale także czasów przyszłych, więc by skutecznie mogła funkcjonować, konieczne jest wprowadzenie dobrych przepisów. Ale same przepisy, a także środki finansowe, które umożliwią wdrażanie różnych rozwiązań, to niewystarczający element. Musi być jeszcze przekonanie tych, do których przepisy zostały skierowane, o skuteczności i o prawidłowości ich działania. Niestety miniona rzeczywistość pokazała, że liczba podmiotów obowiązanych, które złożyły wniosek o adres do doręczeń, była niewielka, sięgała zaledwie 30%. Przedstawiciel ministerstwa mówił, że teraz ta liczba sukcesywnie wzrasta i wynosi ok. 35%. Ale przyznacie państwo, że to ciągle bardzo mało. W związku z tym mam pytanie: Jakie działania (Dzwonek) planujecie państwo podjąć, by tłumaczyć, wyjaśniać efektywność takiego działania w stosunku do podmiotów, które są obowiązane do złożenia wniosku o adres do doręczeń? Jaką kampanię państwo zamierzacie przeprowadzić, by pokazać obywatelom pozytywne elementy informatyzacji i skuteczne działanie e-doręczeń, które ewidentnie przyspieszą obieg dokumentów? Dziękuję bardzo. (Oklaski)
Przebieg posiedzenia