10. kadencja, 22. posiedzenie, 2. dzień (20-11-2024)
14. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (druki nr 761 i 809).
Poseł Paweł Papke:
Dziękuję.
Panie Marszałku! Panie Ministrze! Wysoki Sejmie! Mając na uwadze przedstawione uzasadnienie projektu zmian do ustawy o doręczeniach elektronicznych, proszę o udzielenie odpowiedzi. W uzasadnieniu podkreślono niski odsetek, 30%, podmiotów publicznych, które złożyły wniosek o założenie adresu do doręczeń elektronicznych, pomimo wielokrotnego przesuwania terminów. Biorąc pod uwagę fakt, że okres przejściowy ma umożliwić stopniowe dostosowanie: Po pierwsze, czy ministerstwo oceniło skuteczność dotychczasowych działań informacyjnych i edukacyjnych mających na celu wsparcie podmiotów publicznych we wdrożeniu e-doręczeń? Po drugie, jakie konkretnie działania zostaną podjęte w okresie przejściowym, aby zapewnić rzeczywiste i efektywne wdrożenie systemu? Chodzi w tym o zapewnienie szkolenia i wsparcia technicznego dla wszystkich dotkniętych zmianami podmiotów, szczególnie tych, które dotychczas nie złożyły wniosku o założenie adresu do doręczeń elektronicznych. Po trzecie, panie ministrze, jak ministerstwo zamierza monitorować postępy wdrożenia e-doręczeń przez poszczególne podmioty publiczne i jakie będą konsekwencje braku postępu w okresie (Dzwonek) przejściowym? Bardzo dziękuję. (Oklaski)
Przebieg posiedzenia