10. kadencja, 22. posiedzenie, 2. dzień (20-11-2024)

14. punkt porządku dziennego:

Sprawozdanie Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (druki nr 761 i 809).

Poseł Bartosz Romowicz:

    Szanowna Pani Marszałek! Panie Ministrze! Mówicie o cyfryzacji, ale ja mam trochę inne pytanie do pana ministra. Gdyby obywatel, klient urzędu gminy nawet chciał, żeby urząd gminy kierował do niego całą korespondencję w sposób elektroniczny, to dzisiejsze prawo mu na to nie pozwala. Nawet gdyby nie chciał nic otrzymywać na papierze z różnych pobudek, nie wiem, dlatego że szybciej jest drogą elektroniczną, dlatego że jest bardziej ekologicznie, nawet dlatego że jest taniej, to dzisiejsze prawo tego zabrania. Znowu odraczamy to o rok tą ustawą. Natomiast czy nie byłoby warto rozważyć, aby w dość sprawnym tempie przeprowadzić proces zmiany Kodeksu postępowania administracyjnego, który jednak umożliwiłby organom administracji publicznej, a w szczególności samorządom, jeżeli jest taka wyraźna prośba klienta, mieszkańca, kierowania całej korespondencji do obywateli w sposób elektroniczny, a nie papierowy? Chodzi o dobrowolne zrzeczenie się korespondencji papierowej przez klienta danego urzędu na rzecz korespondencji elektronicznej. Dziękuję bardzo. (Oklaski)


Przebieg posiedzenia