10. kadencja, 22. posiedzenie, 2. dzień (20-11-2024)
15. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw (druki nr 751 i 799).
Poseł Michał Pyrzyk:
Szanowna Pani Marszałek! Wysoka Izbo! W oświadczeniu klubowym wspominałem o tym, że mankamentem tej ustawy jest fakt, że nie dopuszcza ona możliwości zakupu autobusów biometanowych w największych miastach, liczących powyżej 100 tys. osób, bo jest to niezgodne z postanowieniami Krajowego Planu Odbudowy. Mam w związku z tym pytanie: Czy istnieje jeszcze możliwość negocjacji warunków KPO, tak aby uchylić te drzwi i aby ta możliwość była? I drugie moje pytanie. Ustawa w art. 36 w ust. 3 dopuszcza możliwość eksploatacji przez duże miasta innych samochodów niż wodorowe i elektryczne, jeżeli kursują one na liniach podmiejskich. Czy w związku z tym będzie możliwość dofinansowania - i tutaj też mówię o biometanowych autobusach - również ich zakupu, jeżeli samorządy zdecydują się (Dzwonek) na zakup takich tańszych autobusów na linie podmiejskie? Dziękuję bardzo.
Przebieg posiedzenia