10. kadencja, 32. posiedzenie, 1. dzień (02-04-2025)
9. punkt porządku dziennego:
Sprawozdanie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej o poselskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych (druki nr 880 i 1134).
Poseł Bartłomiej Pejo:
Szanowny Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Tego lewicowego bełkotu nie da się słuchać. Wojna z kierowcami trwa mniej więcej od 10 lat. Próbujecie państwo zwalczać kierowców na każdym kroku, m.in. wprowadzając ograniczenia sprzedaży aut spalinowych, popierając te ograniczenia w Unii Europejskiej, wprowadzając strefy czystego transportu, a więc strefy - trzeba to nazwać po imieniu - wykluczenia kierowców. To słychać z lewej strony sceny politycznej, ale również z tzw. centrum tej najbardziej proobywatelskiej w cudzysłowie partii, Platformy Obywatelskiej, której to przedstawiciel Rafał Trzaskowski od 1 lipca 2024 r. wprowadza strefy czystego transportu, a więc wyklucza najmniej zamożnych Polaków. I to właśnie Lewica tak dba o państwa, o tych najmniej zamożnych Polaków, wykluczając z życia społecznego, wykluczając z możliwości wjazdu do centrum miast. Co więcej, w tej chwili, niedawno, kilka miesięcy temu podjęliśmy ustawę o wykluczeniu, o kolejnych strefach czystego transportu, również w wielu miastach Polski.
A teraz co dokładamy? Dokładamy płatne parkingi, płatne parkingi w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców. Tak jak tu mój przedmówca powiedział, nawet na wsiach będziecie ograniczać wjazd do małych miejscowości i tworzyć strefy płatnego parkowania. Lewicowy ekoterroryzm dotarł niestety do Polski i teraz mamy tego skutki. Trzeba, szanowni państwo, przejść do walki o kierowców. M.in. dlatego stworzyliśmy Parlamentarny Zespół ds. Obrony Kierowców. My walczymy o prawa kierowców, a państwo walczycie z kierowcami. Taka jest prawda. Dziękuję bardzo.
Przebieg posiedzenia