10. kadencja, 41. posiedzenie, 3. dzień (26-09-2025)
41. punkt porządku dziennego:
Pierwsze czytanie obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy - Prawo oświatowe (druk nr 1603).
Poseł Grzegorz Lorek:
Dziękuję! Panie Marszałku! Państwo Inicjatorzy! Wysoka Izbo! Dlaczego każemy dzieciom w szkołach grać w piłkę, biegać czy pływać? Dlaczego na lekcjach WF-u uprawia się sport? Bo na historii czy fizyce tego nie uczą. Podobnie lekcje historii, na których uczniowie dowiadują się o chrzcie Polski, wydarzeniu, które przecież jest świętowane w całym kraju na oficjalnymch państwowych obchodach. Nie nauczą dzieci, czym naprawdę jest chrzest, na czym polega wiara. Od tego właśnie są lekcje religii. To polska tradycja, historia i tożsamość narodowa. To fundament wartości, które nabywa młody człowiek przed wejściem w świat dorosłości. Wartości, dzięki którym staje się człowiekiem, umiejącym odróżnić uniwersalne dobro od zła. Lekcje religii jeszcze nikogo nie sprowadziły na złą drogę, bo uczą miłości i szacunku wobec drugiego człowieka.
(Głos z sali: To prawda.)
Za to na lekcjach sfałszowanej historii wychowano całe pokolenia zagubionych ludzi, pełnych (Dzwonek) nienawiści i mściwości. (Oklaski)
Przebieg posiedzenia